CZ
ENG
 
 

 

CAPA Consult

>

Služby              

Aktuality

 

 

 

Konzultační a hodnotící služby

AKTUALITY

Hodnocení uživatelské přívětivost digitálních služeb metodou QoE

#

Výkonové a zátěžové testy

 
#

Návrh a vyhodnocování SLA

#

Srovnávací testy

#

Aktivní monitoring QoE

#

Pasivní monitoring QoE

Zajímá Vás, jak vnímají kvalitu Vámi poskytovaných služeb Vaši zákazníci? Chystáte spuštění reklamní kampaně a nejste si jisti, zda ji Váš systém ustojí? Opravdu Váš dodavatel plní dohodnuté SLA? Přinese investice do nové technologie očekávané úspory? Jak si Vaše služby stojí na trhu a která technologie je ta nejlepší?

Mnohokrát se potvrdilo, že technologicky stanovené SLA zdaleka neodráží skutečné vnímání kvality služby zákazníkem. A přitom na spokojenosti zákazníků je postaveno budoucí využívání Vašich služeb!

Služby založené na metodách hodnocení kvality uživatelské zkušenosti (QoE) vám pomohou zjistit vnímání Vašich služeb koncovými zákazníky.

 



QoE
Quality of User
experience

Uživatelská přívětivost digitálních služeb

S narůstajícím rozsahem informačních a komunikačních služeb poskytovaných přes sítě, které poskytovatel služby nemá pod přímou kontrolou, se stává stále důležitějším faktorem praktické ověření kvality a dostupnosti služby z pohledu koncového uživatele.

Metoda hodnocení QoE umožňuje sledování a vyhodnocování kvality služby tak, aby co nejvěrněji odpovídalo vnímání kvality služby uživatelem. Podle způsobu monitorování rozlišujeme dva principy:

1. Aktivní monitoring
simulace činnosti koncového uživatele pomocí referenčních uživatelských robotů (RUR). Úkolem aktivního monitoringu je nepřetržitě sledovat dostupnost a výkonnost služeb.

2. Pasivní monitoring
poskytuje ucelený pohled na chování Vašich služeb tak, jak je vnímá 100% Vašich zákazníků. Jako rozšíření možností aktivního monitoringu poskytuje pasivní monitoring technický pohled na výkonnost služeb v relaci s lokalitou uživatele, jeho HW (PC, mobile, ...) a SW (OS, browser, media player, ...) vybavením či jeho ISP a typem připojení.

Vyhodnocení statistických dat je v obou případech prováděno jednotným způsobem.

Pasivní monitoring je méně náročný na přípravu a implementaci monitorovacího řešení.

Naproti tomu aktivní monitoring dokáže odhalovat případné nedostatky dříve, než omezení funkčnosti služby zaznamená koncový uživatel

 

Výkonové a zátěžové testy

 

Load testNejste si jistí, zda je Vaše platforma schopna obsloužit požadovaný počet uživatelů?
Co když Vaši dlouho připravovanou a draze zaplacenou marketingovou kampaň Váš systém neustojí?
Opravdu je nutné investovat do rozšíření Vašeho systému?

Společně s Vámi připravíme testovací scénáře a provedeme test, který Vám dá na tyto otázky jasnou odpověď! A nejen na ně. Z testovacího protokolu a diskuse s našimi specialisty se dozvíte:

  • Jaký maximální počet zákazníků Váš systém obslouží bez toho, aby to mělo vliv na přívětivost služby
  • Jak se mění chování Vašeho systému při zvyšujícím se zatížení, jaké spotřebovává systémové zdroje a jak se prodlužuje jeho odezva
  • Kde má Váš systém své hranice – jak se systém zachová při přetížení a kdy „spadne.“
  • Kde v architektuře Vašeho systému jsou její slabá místa, úzká hrdla, ...

46% návštěvníků, kteří mají problém s přístupem na webové stránky navštíví stránky konkurence. 33% z nich se už nikdy nevrátí! (Jupiter Research)

Přehled služeb

 

Návrh a vyhodnocování SLA

 

SLASpecifikace SLA - je vždy citlivé téma pro obě strany - příjemce i poskytovatele služby.

Nestranný a srozumitelný pohled na kvalitu dodávaných služeb získáte pomocí SLA sestaveného a vyhodnocovaného na základě QoE metodologie, která je nezávislá na technologii sítě i aplikace samotné. Pomůžeme Vám s návrhem takového SLA, které na jedné straně odpovídá možnostem Vašich služeb a zároveň vyhovuje Vašim potřebám. Následnou kontrolu plnění domluveného SLA zajistíme objektivním, srozumitelným a ověřitelným reportingem, který může být použit zcela nezávisle na poskytovateli služby.

Jsme Váš nezávislý partner, stojící mezi uživatelem a poskytovatelem služby.

Přehled služeb

 

Srovnávací testy

 

BenchmarkJak jsou na tom Vaše služby v porovnání s konkurencí? Naplní nově nakoupená technologie Vaše očekávání? Jak kvalitní Vaše služby musí být, aby se uplatnily na trhu?
To jsou klíčové otázky, na které hledá odpověď každý, kdo nějaké služby poskytuje. Průzkum trhu a průběžné porovnání Vašich služeb s těmi konkurenčními je základním klíčem k úspěchu. Ať už provozujete e-shop, nebo hlasové či datové služby, srovnávací testy a analýza trhu Vám umožní nejen správné nastavení služeb, ale zajistí i neustálý přehled o dění na trhu, o chování konkurence a o kvalitě konkurenčních služeb.

Zásada čínského generála Sun-c: Jestliže znáš svého nepřítele a znáš-li i sám sebe, nemusíš se bát o výsledek stovky bitev!

Přehled služeb

 

Aktivní monitoring QoE

 

QoEAAktivní monitoring zaručuje neustálé zvyšování kvality Vašich služeb.
Poskytujeme monitorování a hodnocení (QoE) uživatelské přívětivosti Internetových služeb (např. Web, eShop, eBanking, apod) pomocí nezávislé certifikované měřící sítě.
K monitorování je k dispozici více než 100 měřících bodů rozmístěných po celém světe. Měřící body monitorují nepřetržitě (24/7) dostupnost, funkčnost a výkonnost internetových služeb:

  • Webových aplikací (eShop, eBanking, apod.)
  • Video streamingu, IPTV a VoD
  • Mobilních a PDA aplikací
  • Firemních aplikací (CRM, eMail, atd.)

Aktuální výsledky monitorování i jejich dlouhodobá historie jsou nepřetržitě k dispozici přes zabezpečené webové rozhraní.
Aktivní monitoring nabízíme „jako službu (SaaS)“ – jeho spuštění je tedy velice rychlé, bezproblémové a nemá žádný vliv na monitorované služby.

Bezproblémově funkční služby – to je Vaše dobré jméno!

Přehled služeb

 

Pasivní monitoring QoE

 

QoEPTzv. pasivní monitoring pro Vás zajišťuje informace o tom, jak výkonnost Vašich služeb vnímá 100% jejich uživatelů.

Zaznamenanou výkonnost následně porovnává podle:

  • lokality uživatele
  • využívaného ISP a typu připojení
  • HW (PC, Mac, mobil/PDA)
  • SW (OS, browser, streaming media přehrávač)

Pasivní monitoring byl primárně navržen pro tzv. Digitální média – tedy pro monitoring prostředí Internetu, Intranetu a streamingu. Námi nabízený pasivní sběr statistických informací o uživatelích Vašich služeb je vhodným doplňkem jak Aktivního monitoringu, tak nástrojů pro měření návštěvnosti (Audience monitoring). Pasivní monitoring nabízíme „jako službu (SaaS).“

Ke spuštění může dojít během 48 hodin, není nutné instalovat žádný dodatečný HW a Vaše aplikace nezatěžuje žádný dodatečný provoz!

Přehled služeb


 

LISTOPAD 2012 | Průmyslové routery Garderos s rozhraním LTE

31.10.2012| Zúčastněte se s námi konference ItSMF - "Business a IT na jedné lodi"

SRPEN 2012 | Průmyslové routery Garderos s rozhraním CDMA 450

Červenec 2012 | DATAMETRIE GX nový pohled na kvalitu digitálních služeb

9.11.2011| Náš příspěvek na výroční konferenci itSMF v Praze

ŘÍJEN 2011| Nová produktová řada
zodolněných routerů Garderos R-1600

11.5.2011| Zúčastněte se s námi konference ICTM 2011 v Praze

LEDEN 11| CAPA Cosult se stala Certifikovaným partnerem
Ip-Label.Newtest (tisková zpráva)

zÁŘÍ 10 | CAPA Consult rozšiřuje služby v oblasti analýzy a vyhodnocování kvality poskytovaných ICT služeb s podorou Ip-Label.Newtest

 

CAPA-C Certifikovaný partner

IP Label mereni

 

CAPA-C stříbrný partner

itSMF_CZ

 
lr
O CAPA Consult
Služby
Produkty
Reference
Partneři
Kontakt
        rr